جان باختن نخبه کنکوری دارای معلولیت مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی(۱۵اردیبهشت۱۴۰۳) فعالیت بیش از ۱۷۰ معلم دارای معلولیت در مدارس خراسان رضوی سامانه مشخصات دانشجویان دارای معلولیت تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال است واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی
سرخط خبرها

بهزیستی شهریه دانشگاه معلولان را هنوز پرداخت نکرده است

  • کد خبر: ۲۰۴۵۸۶
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
  • ۱
بهزیستی شهریه دانشگاه معلولان را هنوز پرداخت نکرده است
هم‌زمان با نزدیک شدن به پایان ترم تحصیلی دانشگاه ها، هنوز شهریه معوق دانشجویان معلول پرداخت نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، شهریه دانشجویان معلول یکی از دغدغه‌های همیشگی و پر استرس مددجویان بهزیستی است؛ زیرا سازمان بهزیستی تاکنون حتی یک بار هم موفق نشده است تا شهریه هر ترم را به درستی تسویه کند و فشار دانشگاه بر دانشجویان و عدم تخصیص اعتبار مناسب از سوی بهزیستی، عرصه را بر دانشجویان تنگ می‌کند.

یکی از دانشجویان معلول فعال در دانشگاه فردوسی مشهد به شهرآرانیوز گفت: مدت سه روز است در خصوص عدم پرداخت شهریه با بهزیستی کشور تماس گرفتیم. جالب است مطلع شوید که هیچ‌یک از خطوط سازمان پاسخگو نیست (نه حوزه ریاست؛ نه حوزه توانبخشی و نه قسمت‌های دیگر) پس از چند بوق خوردن، تلفن از آن سو قطع می‌شود.

وی که از معلولیت شدید رنج می‌برد در خصوص طرح شکایت از این سازمان ادامه داد: خط تلفنی ۱۴۸۲ ویژه ثبت شکایت است که البته ثبت شکایت در آن متوقف شده و شما را ارجاع می‌دهند به صندوق صوتی و صدای شما ضبط می‌شود، اما در پایان که باید کد پیگیری به شما بدهند تا پی‌گیر شکایت خویش شوید این کد داده نمی‌شود و تماس شما کان لم یکن تلقی می‌شود. مددکاری‌های شهرستان نیز اطلاعی از زمان واریز شهریه ندارند.

شهریه‌ها، گروگان بهزیستی‌های استان

چند سال قبل بود که سازمان بهزیستی کشور مقرر کرد تا شهریه مددجویان را به حساب دانشگاه‌های محل تحصیل واریز کند و حتی قراردادی با دانشگاه آزاد اسلامی به همین منظور منعقد کرد.

چندی بعد و به دلیل پراکندگی مددجویان در دانشگاه‌های مختلف کشور و مشخص نبودن موعد واریز شهریه و بدحسابی‌های مکرر که گاه مطالبات دانشجویان از ۲ ترم نیز فراتر می‌رفت، سبب شد تا بهزیستی شهریه مددجویان را مستقیم به حساب خودشان واریز و ثبت اطلاعات را برعهده مددکاران شهرستان‌ها بگذارد.

اینک خبر می‌رسد در حال حاضر، ستاد مرکزی بهزیستی در تهران، اعتبار شهریه‌ها را به ادارات کل بهزیستی استان‌ها سپرده است. شهریه طرف دعوی مددجویان، مربوط به دو ترم مهر و بهمن ۱۴۰۱ است که به جای واریز به حساب معلولان به حساب بهزیستی استان‌ها واریز شد.

عطیه، دانشجوی دانشگاه پیام نور در این ارتباط گفت: متاسفانه بهزیستی استان‌ها تنها یک ترم بهمن را با کلی تاخیر واریز کردند و ترم مهرماه بلاتکلیف باقی‌مانده و پس از سه ماه پیگیری، ذی‌حسابی ادارات بهزیستی کل استان‌ها می‌گویند به دلیل اینکه این وجه مربوط به سال گذشته است قابل پرداخت نیست.

گفتنی است؛ در صورت عدم پرداخت به موقع شهریه دانشجویان معلول در آستانه آغاز نیم‌سال دوم تحصیلی، احتمال ممانعت از انتخاب واحد ویژه این دانشجویان از سوی دانشگاه‌ها وجود دارد و از سوی دیگر، برخی دانشجویان که با دریافت تسهیلات یا قرض از اطرافیان، ترم‌های اخیر را تحصیل کرده‌اند، دچار مشکل خواهند شد.

حال باید دید معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کشور چه واکنشی به این موضوع نشان خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زینب
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
0
0
بخدا من کلی قرض کردم
وام دانشجویی گرفتم ماهی ۴۵۴٠٠٠تومان از مستمریم رو باید بدم قسط وام ، همین وام فقط هزینه شهریه یک ترمم بود

کلی قرض کردم ک منتظرم بهزیستی لااقل شهریه ترم بهمن ۴٠۱و مهر ۴٠۲رو بده ک بتونم پولی ک قرض کردم برای ترم های گذشته رو بتونم پس بدم،، این ترم هم شروع شده ولی ولی ندارم ک ب دانشگاه پرداخت کنم لااقل انتخاب واحد کنم
خواهش میکنم لطف کنید شهریه های معوق رو پرداخت کنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->